Anna

2012-10-11
23:44:00

2012-10-11
Hon hade fel ang. min stavning. Jag frågade Johan och mina jobbar kompisar hur de var med de, dem och dom. Så sökte vi på något svenskt lexikon verk bla. bla. Och då kan man förklara lite såhär (de blir inte en korrekt mening men ja iaf.)
"Kan du ta DE stolarna, så att DEM kan sitta ner."
DE är typ saker som är specifikt och DEM är levande ting typ.
Som jag fattade det som och DOM är inget riktigt ord, man kan säga DOM men de är DE eller DEM när man skriver, när de skall vara korrekt. Men DOM är väll en stavning precis som dej och mej som egentligen stavas Dig och Mig.
 
Eller något, jag är as dåligt på att förklara.
 
Men jag hade rätt när jag skrev att mina råttor inte ville ut. "DEM vill inte gå ut ur buren"
Eller?
 
Jag kom på en rolig sak att göra när jag läser min bok. Jag måste ju ligga vid råttorna för att dem skall vilja vara utanför buren. Så jag ligger på golvet vid buren och så ligger jag och tränar magen samtidigt. Ni vet plankan, så gungar jag lite fram och tillbaka, fy vad de bränner i magen!
 
 
 
 
20 min löpning
10 min powerwalk
30 min träning av mage
 
= 523 kcal
 
Peace!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: