Anna

2013-01-02
19:27:00

2013-01-02

I går vid 17 tiden när jag var hos mamma och hämtade mina råttor, efter att hon fått ta hand om dem över nyår. Så sa hon att Penny inte viljat röra sig eller något och låter jätte konstigt. Så jag drog fram henne och hon lät som att hon hade jätte ont. Så fick jag syn på tassen. Hon måste ha fastnat någonstans och försökt rycka loss sig. Råttorna har en kaninbur som resebur med lite hyllplan och hängmattor. Så hon måste ha fastnat någonstans, för hon är inte så smidig på att klättra. Stackars min lilla bus.
 
Just nu ligger hon i transportburen med massa fleccefiltar som underlag och sover. Hon fick mat och vatten när hon kom hem och hon var jätte hungrig och törstig. Man ser i hennes ögon att hon har ont för hon kisar (?stavning)
 
Fick tips att man kan ge råttor en droppe flytande Alvedon till barn. Men jag hade inte de hemma och apoteken var stängda. Så jag skrapade av lite från en Alvedon tablett och blandade med vatten. Så fick hon de genom en spruta i munnen. Hon verkade bli väldigt trött så de var nog skönt för henne.
 
Idag var tassen röd/lila och hon har fått blåsor på tassen. Men allt ska gå åt de bra hållet som jag fattat. Och idag lät hon mig röra tassen utan att låta. Smörjde in den med helosan, för den såg hemskt torr ut.

 

 

------------------------------------------------------------------------


Jag har inte kommit på ETT bra nyårs löfte men jag kom på lite olika mål som jag skulle vilja sträva efter under året.
 
1. Godis/snacks/socker förbud. Och då räknar jag med sötningsmedel så att jag inte väljer light-produkter. De sötningsmedlet gör att kroppen håller samma nivå på söt sugs nivån. MEN!! Men jag kommer att äta lite på stora högtider som jul, påsk sen är de väll midsommar och födelsedagar. Men jag ska försöka undvika på födelsedagar och även högtider.
 
2. Försöka träna 5-6 ggr veckan och kämpa för att bli mer fit och få fram lite  definitioner på musklerna

 

3. Försöka banta mina råttor och när jag köper nya skall dem inte bli feta.
 
4. Spara så mkt pengar jag kan.
 
De är väll de 4 målen jag hade  ^^
 
Btw, jag köpte lite julgranskulor på maxi idag. Dem hade halva priset på julsaker. Och jag har kollat på ett par julgranskulor som är formade som muffins, men dem var lite för dyra. Men nu när de är halva priset så köpte jag dem. Dock får dem ligga nerpackade till nästa jul, då vår gran är död.


 

35 min crosstrainer
30 min träning av ben
 
= 612 kcal


 
Peace!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: