Anna

2012-08-29
22:02:00

2012-08-29

Idag fick vi åka intill halmstad för Johan skulle på möte ang huslån. Och jag skulle hämta en bur till råttorna. Jag har en mindre resebur till dem men den är sjukt liten. Och den var väldigt jobbig att transportera, städa och inreda. Plus att råttorna hade knappt någon plats att dansa på. Så nu köpte en kanin bur till dem för 100kr. En smidig "resebur", den får perfekt plats i bagaget och de finns lite mer klätter möjligheter och en stor öppning. Den andra buren köpte jag i panik när jag skulle till London och mamma skulle passa råttorna.
 
På kvällen var vi iväg och åt på Fridolfs. Johans föräldrar firade silverbröllop(?), 25 år som gifta iaf. Grattis!!
De är sjukt god mat på Fridolfs, ganska dyr med men god. Man får inte så jätte mycket mat men man blir jätte mätt ändå. Konstigt nog blir man alltid mätt på fina restauranger fast de inte är så mkt mat. Kvalité mat kanske? Vet dock inte hur de funkar i deras kök.
 
När vi kom hem så fixade jag råttornas nya bur. Dem verkade lite skeptiska men de somnade i den tillsist. Men vi märkte senare att de är så brett mellan gallret så Binki kommer igenom med hela huvudet. Men hon har inte testat att rymma. Ser ut som att "axlar och armar" tar litet stop. Jag vet att hon kan komma igenom bara om hon vill. Så under natten så kollade både jag och Johan så alla råttor var kvar i buren. Verkar inte som att hon vill rymma, min duktiga lilla Binki.

 

 

Den lilla buren som jag köpte i panik.

 

 

Den nya buren som Binki KAN rymma ur som hon inte gjort än. Som tur är.

 

Peace!!

Råtthjälpen

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: