Anna

2012-10-15
22:22:00

2012-10-15

Som jag fått krångla med Telenor nu på sista tiden. Min telefon har inte kommit ännu och snart har jag väntat i 1 månad på den. Och dem vill att jag ska betala månadsavgiften för den fast jag inte har den. Min bror fick sin betalning upp skjuten, men han lyckades väll prata med någon vettig person som fattade. Men inte jag, så jag gick in på allmänna-reklamations-nämnden och läste lite.

För om dem skulle sagt till mig att dem har problem med att få fram varan i telefonen när jag ringde mitt i natten så skulle jag skippat att beställa den via telefon och köpt den i butik. Då kanske jag redan skulle ha haft min telefon nu. Så jag blev så sur och såg på "arn" att om man inte fått varan i tid så ska man få häva köpet om man vill. Så jag ringde upp och sa, att jag vill HÄVA mitt köp, då jävlar kunde dem skjuta fram min betalning som jag velat hela tiden. Jävla mogon. Ska INTE ha Telenor nästa gång de är dax att byta.

Men iaf om jag skulle sagt att jag vill säga upp mitt avtal så ger dem mig 3 månaders uppsägningstid, MEN om man säger HÄVA då tackar man och går. Häva kan man bara göra om varan inte kommer i tid osv. allt detta kan man läsa om på arn's hemsida eller ringa dem. Dem kan allt om köplagen eller var de nu heter.

 

Nu är jag kanske elak och uppe i varv, men när jag tränar och ser dessa tränings instruktörerna på gymmet, så blir man lite fundersam. Några är gamla som gatan, vissa är tjocka, vissa är nybörjare. Tycker faktiskt att de är lite fel att dra in sånt folk att visa hur man ska träna. De är en tant som inte har något balanssinne, och hon ser ganska otränad ut som är instruktör.

Om jag ska börja gymma, då vill man ju ändå ha en instruktör som ser tränad ut. Då känner man att denna personen vet vad den snackar om, eftersom h*n lyckas ju själv, man vill ju inte ha en som är otränad.

Då tänker man lite såhär, ska jag träna som du säger för att... bli som dig? Antar att dem visar de efter deras kunskap och hur dem tränar...

Nä dem får ju ha mer tränade och yngre människor. Gamla kan få vara instruktörer för gamla, för de finns ganska många gekon där. Då kan de vara bara med en gammal person som visar för en annan gammal, dem kanske fattar hur de är att vara gammal och deras krämpor och hur de funkar.  

 

Ja jag är bitter och trött på Friskis och svettis... Men jag betalar för skiten så jag får ju gå där ett tag till, tji fick jag för att jag inte orkade kolla upp något annat gym.

 

20 Min Cykling

20 Min Power walk

30 Min träning av ben

 

= 466 Kcal

 

Peace!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: