Anna

2012-10-03
10:50:00

2012-10-03

Jag har tänkt på en sak ganska länge.

 

Detta med el, de är så mycket gnäll om att vi privatpersoner ska tänka på att släcka lampor efter oss och stänga av datorn, tv osv. Hörde att den där standby lampan på tv ska dra så himla mycket på ett år. Och att de är viktigt med energisnåla lampor. Visst jag tycker att man ska tänka på att spara el, de är dyrt och de finns inte obegränsat med el.

Men de är inget gnäll på företag och skolor. För på min gymnasieskola så var där säkert över 30 datorer som är igång dygnet runt och på helger. Tänk så mycket el de är?

Och på ett företag jag jobbade på, där har dem maskiner som drar så mycket el så att alla fabrikens lampor och övriga saker som behöver el, börjar att blinka. Mins inte hur många hushålls el den maskinen drog på ett år, men de var vääääldigt många hus. Även på andra företag jag jobbat på så är nog datorerna alltid i gång. Och så gnäller media på privatpersonens STANDBY LAMPA på tv:n. Och i butiker osv. har dem jätte starka lampor som drar massa el, men inget gnäll där nej. Tänk om man skulle ha någon regel eller lag på att företag måste tänka på elen, iaf stänga av datorer släcka lampor osv.

 

Man märker även på min man, som är elektriker ^^ För när jag är ensam hemma så har jag bara små lampor tända och de är jätte myspys. Men när Johan kommer hem så tänder han alla lampor, en elektriker rakt igenom. Min söta lilla elektriker, han gillar lys ^^

 

 

Träning som vanligt, dock orkade jag inget. Jag hela jag skakade och hade ingen kraft alls.

 

30 Min cykling

20 Min träning av axlar

 

= 331 Kcal

 

Btw, Jag fyller 25 år idag.

 

Hatar mina födelsedagar. Fast jag fick 2st victoria sercret bh:ar och 3 st trosor. Han vet precis vad jag vill ha. De var kul när han skulle fråga vad jag hade för storlek på bh:n. "de går ett program på tv här i Norge om bröst" haha min älskade nos.

Har varit jätte ledsen hela dagen idag.

 

Peace!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: