Anna

2012-10-01
17:24:00

2012-10-01

Ååh Mamma och Pappa har äntligen kommit hem från sin resa. Dem har varit i Kroatien i ca 2 månader. De har varit sjukt plågsamt, har saknat dem jätte mycket. Plus att pappa måste laga min bil, hehe. Han har fått vila i 2 månader så nu måste han jobba lite ^^. De är jätte skönt att dem är hemma, man vill ju alltid ha sin mamma och pappa hemma. ååh vet inte vad jag ska säga mer än att säga att jag saknat dem! De var nästan ner räkning när dem var på väg hem.

 

Men jag var på mekonomen innan idag och skulle köpa lite saker till bilen. Men dem den gubben som skulle hjälpa mig var PRECIS som jag hade tänkt mig. "Blond tjej kommer in och vill ha hjälp", gubbe trycker ner blond tjej och tror att man är helt okunnig.. Gubbjävel!

Köpte inget där, stack till AD center och fick den BÄSTA hjälpen. Dem var jätte trevliga, och oljan jag köpte var dubbelt så billig.

 

Jag har tänkt lite på detta med böneutrop som någon moské fått tillstånd till nu. Varje fredag eller vad det nu var. Detta har upprört en massa folk. Först tänkte jag nej, men sen kom jag på att kristna kyrkor har ju en jobbig klocka som ringer väldigt ofta och som hörs över hela stan. Och dem låter ju inte ens bra. Så om dessa klockor får ringa då borde deras böneutrop får skrikas ut en någon i veckan. De jag tror att folk är rädda för att denna tro och dessa människor som har denna tro, att de ska sprida sig till våra unga. Och att dem ska också börja tycka väldigt annorlunda, med alla hedersmord och konstiga kvinnosyner osv.

Men de jag tycker med dessa böneutrop är att dem borde vara på svenska egentligen. Så alla kan förstå, men de är nog svårt att översätta så att de ska låta bra. Vet hur svårt de är att översätta kroatiska till svenska, vissa ord betyder så mycket mer på kroatiska än svenska.

Äsch bara de inte blir för många utrop och JA kyrkklockorna bör tystas ner lika mkt för dem är lika jobbiga.

Lite tankar bara... 

 

 

Tränade lite idag;

 

20 Min Löpning

20 Min Power Walk

30 Min träning av rygg och mage

 

= 602 Kcal

 

Peace


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: