Anna

2012-11-23
19:24:00

2012-11-23

Fy fan i helvetes jävla skit dag!

 

Dagen började med att vi hade strömavbrott på jobbet så att maskiner och allt stannade. Som tur är så har den häftiga maskinen backup el, om den inte hade de så skulle de bara bli en massa problem.

 

Sen när jag skulle hoppa över till en annan station och hjälpa till för att de var lite stressigt, så skulle jag bara fixa en liten sak för att en annan avdelning ville ha hjälp med en sak vi missat. Vet ni vad som händer då??

JO, borr fanet knäcks och jag slingeter in med skiten i mitt finger och jag hinner inte reagera så borren snurrar på. Jag släppte allt och svor lite, gjorde inte så himla ont. Men sen när jag kollade på mitt sår så var de djupt, tror jag såg ben. Så min bror fick lite panik och jag fick linda in mitt finger hårt och åka till akuten. Fick sitta där i ca 5 timmar, så himla onödigt. Nu i efterhand kanske de var lite overkill att åka till akuten, jag skulle nog bara tejpat fingret lite och kört på. Men de är något med försäkringar och stuff och därför var jag tvungen att åka till akuten. Fick 2 stygn och dem röntgade mitt finger eftersom de vart så nära benet men de hade inte skadat benet som tur var.

Aja tur att de gick så bra, men de jobbigt är att jag skulle ju hjälpa till den sista stunden på dagen, så skadade jag mig istället...

 

 

Sen när jag var och hämtade min bil och allt sånt så ringer Johan. Han är kvar i Norge nu för de är bara halvskatt där nu så han jobbar lite extra. Han har varit där i 3 veckor men jag har hälsat på en gång. Men iaf, vi snackar lite och jag berättar vilken skit dag jag haft och vad som hänt. Sen kommer han med den stora dåliga nyheten (eller dålig och dålig) Han ska börja jobba på plattform och ska vara där i 14 dagar till!! Så han kommer ha varit i Norge i 5 veckor. Sen är jag nervös över just plattforms jobbet, vill ju inte att något skall hända honom. Han har diabetes så man vet inte hur de är med de om något händer.

Så när man skadat sig och vill ha hans tröst så ska han vara borta ännu längre, så de blev lite gråt på det.

Men de blir nog bra ändå, bara jobbigt att han är borta extra länge när man bara vill krama om honom. Men han kommer jobba i 14 dagar i sträck och sen vara hemma i ca 3 veckor. Kommer bli bra om vi flyttar till hus, plus att jag får ju ändå träffa honom mer.

 

Men fuck skadan, jag stack i väg och tränade ändå. Jag hade ju inte ont och vill man bli fit så får man kämpa. INGA undanflyckter...

Skulle till en jobbar kompis och festa på kvällen men jag kände att jag var trött, chokad och ledsen så jag stannade hemma istället.

 

30 Min crosstrainer
30 Min träning av mage

= 565 Kcal

 

Peace!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: