Anna

2012-03-18
23:10:51

FÖRSTA GÅNGEN I STOCKHOLM!!

Haha i helgen åkte jag och Johan till Stockholm för att se Top Gear LIVE! Ååh alltså ni skulle varit med, de var verkligen awesome! Dem försökte göra OS-grenar med bilar. Så dem hade kurling, bowling, typ konståkning och lite sånt.

 

Introt var ju epic, de körde runt med Audi bilar, de var så vackert. En R8 och en ny TT var med och dem var så fina, dock var han som sladdade runt med R8an inte så bra, lite feg. Sen hade dem 3st motorkrossare som hoppade och trixade och körde limbo. Dem hoppade samtidigt som några bilar sladdade runt på banan, de var lite häftigt. Det hände verkligen massa saker i showen. Dem körde med gamla tre hjulnings racerbilar som sladdade runt, och dem hade sådana romerska hästvagnar fast med scootrar istället för hästar och tävlade med. De var fyra st bilar som sladdade runt en massa och gjorde handbroms fickparkeringar, Haha tänk om jag kunde göra sådana. Och de var massa gånger som de var på hååååret att dem skulle köra in i varandra men klarade de as snyggt. Åååh jag ångrar mig inte en sekund att jag åkte dit. Glömde att nämna att dem körde ett spel smash the rat. Dem hade gjort om en massa radiostyrda bilar till radiostyrda möss som dem skulle köra över. Helt otroligt att dem körde över dem radiostyrda bilarna och ändå kunde dem köra vidare.

 

Sen fick vi låna lägenhet av Johans bekanta mitt i Stockholm. Jätte mysig lägenhet och så hade dem en rolig kanin lampa i vardagsrummet. Skulle med vilja ha en sådan fast en röd, dem hade en grön. Undrar vart man kan köpa sådana och hur mycket dem kostar

 

Att åka upp till Stockholm gick jätte bra. Men de kan ju vara för att Johan körde hela vägen, verkligen jätte duktigt av honom att orka hela vägen. Sen så har de typ bara blivit skräpmat och onyttigheter och oregelbundna måltider hela denna helgen. Burger king, massa godis och läsk och sen blev de Max mat med lyxshake på vägen hem och lite godis till. Så jag vill egentligen inte veta min vikt och mitt mått är imorgon... Jag får så svullen mage av bröd. Propå bröd, vi skulle ha ätit på subways men de var stängt när vi åkte hem från Globen. Så vi skulle ta de när vi åkte hem på morgonen, men vi hade lite bråttom och skippade det. Men vi får ta de en annan gång, men sånt händer ibland. Skulle iaf varit kul att ha ätit där en gång. Och vi klarade oss hela vägen fram och tillbaka utan något rese-bråk som många par utsätts för när dem ska på roadtrips, men de kan ju vara för att vi är bäst.

 

 

Men när jag kom hem upptäckte jag en sorlig sak. Jag hade missat att räkna alla råttor innan jag åkte. Jag var lite stressad innan jag stack och kollade bara lite fort. Så lilla Bianca har varit utelåst och utan mat och vatten från fredag kväll till söndag kväll. Usch jag känner mig så hemsk. Men jag gav henne en massa leverpastej och annat gott. Och så fick hon en skål med vatten så hon skulle slippa slicka i sig från vattenflaskan. De var en väldans tur att dem har transportburen att leka i. Så hon hade sovit där antagligen. Och hon hade tuggat sönder några av mina räkningar men bara lite på kanterna så de var inget farligt. Men de var även tur att de var Bianca som hämnade utanför. För hon gnager inte på sladdar eller möbler osv. Men tänk 2 dygn utan mat och vatten, iaf utan vatten. Stackars lilla wigglie. Mamma hade inte heller räknat råttorna när hon var här och matade dem. Så hon får börja göra de och jag med. Jag kollar annars alltid att alla råttor är inne.

 

 

 

 

 

 

På vägen till Stockholm så såg vi en STOR potatis staty och 6 el.7 strids flynplan som var typ upp höjda på pelare, vi åkte i trosa (hihi) och vi höll på att bli påkörda på motorävgen. Men de var en rolig road trip ändå och massa intressanta diskutioner.

Peace!!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: