Anna

2012-06-18
22:23:00

2012-06-18

Jag klantade mig på jobbet idag. Jag klämde mina fingrar under en klamp och sen startade jag maskinen som en vana och lite av panik. Så hamnade ett lock över mig så jag klämde inte bara lång och -pek fingret utan även överarmen. Så jag fick blåmärken på överarmen och den gör ont nu. Fick ropa på hjälp för jag fick inte upp alla klampar och lock, klant!! Tur att folk var i närheten och kunde hjälpa mig. Men de konstigaste är att mina fingrar som gjorde mest ont vi den punkten inte gör ont nu inte ens blåmärken på nagelbanden eller knogen. Men armen som inte gjorde ont då gör ont nu och är lite blå nu, tyckte inte att de klämde så hårt där men antagligen gjorde den de. Allt är iof mitt fel eftersom jag drar bort handen sist när man ska dra bort den först. Så nu får man vara noga vart man har fingrarna.

De är skumt att man levt med sina armar hela livet ändå har man inte kontroll över dem ibland. Nästan som hjärnan beräknar avståndet och längden på armen fel. Så man lyckas smälla till handen mot något eller fastnar med ärmen i dörrhandtag och så. Eller lyckas välta ut dricka ur glas när man ska nå något jämte eller bakom. Eller som jag, klampar fast fingrarna haha.

Tur hade jag iaf, jag bröt inget. Lite får man stå ut med. De som inte dödar de härdar. Jag kanske får en jätte tålig arm och tåliga fingrar nu och kan bli värsta Bond skurken *evul laugh*

 

Peace!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: