Anna

2012-02-27
00:03:58

Ny smak!

Jag har ju en sån där cool Kaffe kapsel maskin sk. Tassimo. Nu har dem kommit ut med en ny ”smak” Chai Latte. Johan köpte den förr förra veckan så fick jag smaka. De var sjukt god, den var lagom varm och dem smakade jul. De är typ Te med mjölk, men de kanske man fattar för Chai betyder te och latte är la typ mjölk på franska eller något sånt flummigt, dem är ju som dem är, haha. Men iaf de var toppen, så jag rekommenderar starkt denna smak. De lilla negativa med Tassimon är att de inte finns då många smaker egentligen. För jag vet att de kaffemaskiner som har Nescafé som kaffemärke har ju Jul kaffe, apelsin kaffe och massa andra smaker. Tassimo har typ de enkla vanliga. Kaffe, cappuccino, Latte Macchiato, te, varm choklad och extra starkt kaffe typ och ja nu har dem Chai Latte. De vart ju några st men de är typ grund smakerna och inte massa extra smaker typ apelsin osv. men jag är njöd ändå. Dricker inte så ofta, får nog börja göra det. Fick ju en massa latte maccihato i julklapp. Men jag tycker man får så dålig andedräkt av kaffe.

 

Usch, jag har bott i min lägenhet i 2 mån nu och jag har fortfarande inte packat upp alla mina flyttlådor. Det skulle ha varit sjukt skönt att få göra de och kunna sätta upp mina nya gardiner och klistra fast mina insynsskydd. Jag har bara gjort de på ett fönster. De var lite svårt att göra de själv, eftersom jag inte ska ha de hela på fönstret. Man får ju börja nerifrån och då måste någon hjälpa mig att hålla filmen och dra av skyddet medans jag trycker fast. Annars brukar man gå uppifrån till ner.

Sen skulle jag hemskt gärna vilja koppla in min tv, sterio osv. Så jag kan få bättre ljud och kan kolla på lite tv. Se om kanalerna funkar här, för dem ville ju inte de i den gamla lägenheten. Har inte kollat på tv nog på ett halvår om man räknar bort de små stunder jag kollat hos mor och far.

Sen ska mina privata elektriker hjälpa mig att sätta upp en lampa åt mig och bära lite stuff. Men jag tror att min lägenhet blir riktigt mysig när den väl blir klar.

 

Peace!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: