Anna

2012-12-09
16:07:00

2012-12-09

Andra advent idag, så de den vanliga advents-middagen hos mina föräldrar. Min mamma tycker de är något jätte speciellt med advent och jul. Hon pyntar huset inomhus och utomhus till max. Men de är lite mysigt, jul är mys, men de är inte lika kul nu längre när man är äldre. Men de är nog bara jag.
 
Men igår så fixade och städade jag lite här hemma, så att de blir extra fint när Johan kommer hem, efter 5 veckor.
Mina apelsiner med nejlikor har torkar lite, så jag fick knyta om dem så att dem såg lite snyggare ut. Jag bytte plats på dem också, dem hängde i lampan i köket men nu hänger den på ett bättre ställe i köket.
Jag tvättade, städade i hallen och tog bort verktyg osv. Jag dammsög i hallen (och hela lägenheten) bakom en massa hyllor, dammsög upp en gammal död groda, stackaren. Tycker så synd om alla grodor som hoppar in i lägenheten. Men nu bor jag här också och kan rädda dem. Vi hade en groda på fönstret utanför tvättstugan men när jag skulle rädda den så hittade jag inte den. Så jag hoppas att den lyckades hoppa ut på något vis.
Jag var även lite nördig och inventerade frysarna, frostade av den lilla frys och ändrade om i frysarna för att få mer plats.
Jag har även tagit tummen ur och slagit julklappar. Var tvungen att göra de, så att Johan inte skulle få se sin klapp.
Johan och jag fick en gran av hans föräldrar idag. Hans föräldrar eller släkt (något) äger skog. Så vi önskade oss en liten gran, så nu får man vänta tills Johan kommer hem så vi kan pynta den. Måste även åka till mina föräldrar och hämta mitt julpynt.

 

35 min crosstrainer
35 min träning av armar
 
= 607 kcal


 
Peace!!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: