Anna

2012-12-04
16:41:00

2012-12-04

Fy vad kallt de var på gymmet idag. Tänkte att de är nog bara mig de är fel på. Så tänkte jag att om jag säger till någon att jag fryser på gymmet, så kommer dem bara säga att man ska träna sig varm. Sagt och gjort jag försökte träna mig varm, svettades som en gris, men man kände ändå att de drog kallt och var väldigt kyligt. Sedan såg jag några biffiga killar börja ta på sig sina tjocktröjor och visa tecken på att de är kallt. Så de var inte fel på mig iaf, gött. Jag sa till i receptionen att de var för kallt på gymmet, så sa dem att fler har sagt till och de hade något strul. Hoppas de är varmare i morgon, dem hade någon mysig fläkt som var på häromdagen.
Jag är ju sjukt frusen av mig, idag på jobbet hade jag underställ (byxa+tröja), arbetsbyxor, linne, långarmad-tröja och min jobb-fleece. Jag tyckte de var lagom varmt då, vanliga fall fryser jag sönder och skakar och mina fingrar blir helt vita och blod lösa.
 
Jo idag fick jag hem några böcker jag varit intresserad av. Nu när man börjat att läsa boken "socker bomben" har man börjar fatta hur illa de är med socker. Så nu tog jag ett steg längre, vad finns de egentligen i maten?!?

Ska bli intressant att få läsa om alla E-ämnen och andra kemikalier som läggs i maten för att den t ex ska se bättre ut, smaka mer eller hålla längre osv.
Tycker jag blivit lite duktigare på att välja "renare" mat. Men jag är långt ifrån att välja ren och rätt mat.

Men de jag hållit på med ett tag är att jag köper alltid mjölk från Vapnö, ägg från frigående hönor, tycker om någon juice/saft som kommer från Kvibille och de godaste vinet som smakar äppelkaka med kanel och vaniljsås tillverkas i Kvibille och Brämhults juice och smoothies är utan konserveringsmedel och massa skit säger dem.

Jag skulle vilja ta steget till ekologiskt odlat frukt och grön, men jag är så sur över att de är så dyrt. Ska man vara rädd om naturen osv. så kostar de. De är fel, de borde vara tvärt om på något vis. ALLA ska ju vilja ta ekologiskt ju, vet att ekonomin spelar en stor roll i tillverkning och odling osv. men ändå.
Men de ska bli spännande att läsa och lära sig. De är väldigt intressant att söka på wikipedia på de ord man är osäker på. Så blir de att man fortsätter att läsa om andra saker som har med saken att göra. Lär mig så mycket och de är jätte intressant, lär mig nästan mer nu än vad jag gjorde i skolan, haha.
Man vill nästan ha något papper på att man lärt sig något nytt. Ett diplom vill jag ha, haha. Får göra ett själv med guld text och sån stämpel.  "A-M Kubica's learnitbyourself academy"

Jag julpysslade lite idag. Jag gjorde apelsiner med nejlikor i, så de kan dofta lite jul här hemma. Jag satte upp en vid råttornas bur, en i köket och en i hallen. Längtar tills vi köper hus någon gång så att man kan hänga apelsiner i fönstret. Satt och gjorde dessa apelsiner undertiden jag skypade med Johan som just nu är i norge och jobbar.

 

 

30 min crosstrainer
30 min träning av rygg
 
= 544kcal


Peace!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: