Anna

2012-12-03
22:36:00

2012-12-03

Idag kom snön, jag trodde den skulle komma i lördags men så blev det inte. Eller jo de snöade pytte lite i fredags, man kunde se att de glittrade när man kollade upp i en gatulampa.  Och i lördags snöade de lite med, de la sig lite vitt på marken. Men idag så har de snöat sen ca kl 8 och sen hela dagen. Får se om de fortsätter i morgon, mamma sa att de skulle fortsätta. Hoppas att snön håller sig på marken och inte blir slask eller is. Och hoppas att jag kommer upp för garagebacken på morgonen. De är väldigt gött med att kunna parkera i ett parkeringshus gratis, s slipper man snö och frost på bilen. Nackdelen är bara att man måste gå några min extra hemifrån.
 
Jag är lite orolig för min råtta, Penny. Ända sen Bianca dog så har hon bara blivit mer och mer deprimerad (ja, kan ni tänka er råttor kan också bli deprimerade) och jag vet inte vad jag ska göra, för att få henne glad. Man ser i hennes ögon att hon är ledsen, hon har inte lika stora och pigga ögon, endast när leverpastejen kommer fram. Då jävlar är hon med på noterna, hon tuggar inte ens utan hon sväljer bara.
Problemet är att jag inte vet vad jag ska göra med henne. Jag försöker pilla med henne lite extra än med dem andra så att hon ska känna sig lite mer speciell.
Men idag var hon lite glad, hon väntade på mig vid buröppningen och hoppade ut ur buren , kors i taket. Hon fick mysa i mitt knä lite när jag skypade med Johan.
 
Jo i går plockade jag och mamma bort mina två stygn. Dem ville att jag skulle till city kliniken och pilla bort dem, men de var så lätt att göra hemma. Kan jag göra hål i mina öron och sprätta upp vårtor och blåsor så kan jag pilla bort två stygn. Fast mamma fick göra de för de var lite svårt att hålla pincett och sax samtidigt med en hand. Men de gick fort och lätt. Men jag har ingen känsel på såret och ca 0,5cm runt om såret. Mitt finger luktade verkligen jätte illa, typ svett, gammal hud och blä. Har ju inte tvättat fingret på en vecka, plus att jag tränat och jobba utan att tvätta. Men de ser bra ut, känseln bör komma tillbaka säger mamma, men kan ta tid.

 


 
30 min crosstrainer
35 min träning av ben
 
= 578 kcal


 
Peace!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: