Anna

2012-08-19
21:49:00

2012-08-19

Jao så var helgen över. Den gick alldeles för fort. Men jag/vi han med mycket ändå.

 

I fredags dog min dator som jag haft i ca 6år. Lite ledsen blev jag ändå fast de bara är en dator. Så min bror testade att hitta problemet med datorn, vi misstänkte att de var hårddisken som hade gett upp. men de var de inte för vid drog ut hårddisken och skulle se om den kunde starta till biosen utan den (för de ska den kunna) men den ville inte starta ändå. Vi drog ut minnena och den ville inte starta sen tog vi bort cd-läsaren men den ville inte starta ändå. Den ska nämligen kunna starta utan allt detta, iaf komma till bios. Mer kunde vi inte plocka bort eftersom de är en laptop, men resten måste sitta kvar för att kunna starta tror jag. Men iaf de är säkert något med morderkortet eller något annat som lagt av.

Jag hade en Zeptror Spel-laptop. Som jag var väldigt nöjd med, och den höll i 6 år och den är väl använd! Zeptor är ett danskt företag, de roliga är att de gick i konkurs ett år men nu är dem tillbaka. De är väll ett ganska litet företag men gör bra datorer. Upptäckte att Zeptor fanns när vi åkte från Expert ^^ aja Asus är väll bra de med.

Hoppas jag lyckas få igång mitt itunes så jag slipper nolla min iphone och allt sånt.

Men de var bara att börja kolla upp en ny dator, jag letade efter en spellaptop så fick jag tips av en kompis om en dator så kollade vi upp den och den verkade bäst med pris och prestanda, så de fick bli den, asus n56vm-s4112v och den har ljud från Bang & Olufsen, nice va.

 

På lördag hoppade jag typ upp ur sängen och drog Johan ur sängen för att åka iväg och köpa den nya datorn. De roliga var att dem hade glömt att ta bort den sänkta priset så jag fick den 500kr billigare bara för att dem hade glömt att ta bort lappen. Fast de inte gällde längre, nöjd Anna. Och jag är nöjd med min nya dator, dock är jag inte så glad för windos 7 men de tar mindre plats på hårddisken än vista. Så vi får se hur ge kommer att gå att spela på datorn.

 

Jag måste erkänna att jag börjat att fuska med träning och mat igen. Så i morgon börjar jag igen iaf en vecka ska träna 4 dagar och hålla koll på vad jag äter. Sen på fredag början min mini semester, en vecka är jag ledig. De är inte mkt men de ska bli så sjuuuukt skönt. Men nästa år har jag 5 veckor semester och de kommer bli skönt om något. Hoppas att jag får min semester denna gången och att ingen händer, som de typ gör varje år.

Men efter min semester ska jag verkligen kämpa med att träna 4ggr veckan och skärpa mig med maten. För de började att gå bra men denna veckan gick har jag gått upp 2 kg. SHAME!! Hoppas de mest bara är vatten, har ätit ganska mkt salt och druckit mkt på kvällen.

 

 

 

På Fredag ska vi kolla på ett hus som Johan tyckte såg intressant ut. Kan ju iof hinna träna på fredag med, ingen dum idé. Men iaf sen på kvällen ska vi gå på bio. Mins inte vilken film vi skulle se. Eller jo den med alla kända action skådisar, kommer bli kul. Fast de skulle varit nice och se den första filmen innan man såg den nya.

Precis om med Total rekall. Vi kollade på Rekall med Arnold dagen före vi såg den nya. Jag tyckte den med Arnold var bättre. Den var rolig och mer trolig att Arnold den lilla hulken kunde flippa än den lilla nya plutten i den nya filmen. Och miljön var mkt bättre som en framtidsfilm än den nya rekal.

 

Ååh just de. Jag kollade på Miley Cyrus film "LOL" i helgen när Johan somnade ^^. För en gångs skull somnade han före mig. Men iaf jag gillade filmen jätte mkt, men de är mer en film på tjejer. Den är så söt och handlar om tonårs-kärlek och -bråk, skola osv. Jag gillar den, vill se den iaf. ^^ plus att jag gillar Miley.

 

 

 

Peace!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: