Anna

2011-10-13
00:14:25

Ki-Ki

Jag körde en sväng inom Citygross idag efter jobbet för att handla lite. Plus att mamma ville ha något kött som var billigt där för dem ska göra god korv i vinter. Men iaf så gick jag runt där lite för att kolla om jag kunde hitta Ketjap manis (någon soja sak) tycker den är så svår att hitta. Hittar den bara på Maxi högskolan för jag vet vart den ligger där. Så vet jag att de brukar ligga bland den ”utländska” maten typ, liksom asså ba. Så jag gick runt på Citygross och hittade Ki-Ki godis från Kroatien, tror ni inte att jag blev lycklig! De är nog det bästa godiset som finns, nästan ^^. Har inte ätit de på flera år så jag var tvungen att köpa. Dem hade även smoki, de är typ ostbågar fast jordnötsbågar, jättegoda, dem bara smälter i munnen när man äter dem. Även dessa smoki åt jag massa i Kroatien men valde Ki-ki istället för dem.

 

Jag skulle googla smoki nyss, så hittade jag en hemsida där man kan beställa hem en massa saker. Godis och annat som man kan hitta i alla dessa småbutiker som finns överallt i Kroatien. Snacka om att man fick längtan att åka dit (fast jag tyckte de var döööö tråkigt när jag var liten) Men liksom värmen och minnen från då man var liten och allt de. Tycker pengarna är så söta där, dem har så många småmynt. Nä, men man saknar de lite ändå. I helgen ska jag banne mig äta mina Ki-ki godisar, njom njom

 

20 Min på Crosstrainern
15 Min på bandet (sprang 11min)
60 Min träning av Rygg, biceps och mage

Peace!


Kommentar:
#1: Ramona

Gud vilken söt påse =) vi ses imorgon snygging <3

2011-10-13 @ 15:26:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: