Anna

2011-05-25
10:33:05

Maja

Idag kl 6 vaknade jag av att Maja låg i transport buren jämte mig i sängen och började rossla som satan. Efter 2 timmars kämpande så somnade hon in i min fram. Innan hon somnade in så tryckte hon sig mot mig och jag kramade bara om henne så hårt jag kunde. Min älskade gosiga tjockis Maja har lämnat mig. Allt gick så fort, de var i måndags kväll som jag badade henne sen blev hon jätte skum och apatisk som hennes mamma blev. Så försökte jag mata henne igår morse för hon hade antagligen inte ätit något. Hon slickade i sig massa potatismos och lite multivitamin dricka. På kvällen när jag kom hem så vart hon värre. Hon orkade inte gå och helt slapp i hela kroppen, hon ville inte äta något heller förutom någon multi-set (mat ersättning för djur som ska smaka sjukt gott tycker djuren). Och nu i morse 8.35 så gick hon över regnbågsbron till sin mamma och syster. De var väll bra de att de gick så fort så hon slapp lida med olika mediciner som Mamma gjorde. Jag tänkte igår om hon överlever till idag så ringer jag veterinär så hon får somna in men hon fixade de själv, min kämpe.

De är så jobbigt att just hon försvann, hon och jag har haft våra bråk när hon fått sina ryck och typ varit rädd så man fått hålla fast henne i hamnen till hon lugnat sig. Hon var den enda av mina första 3 råttor som kunde trix, snurra runt. Och hon var den tryggaste alfa honan som funnits, och den här sista 3 veckorna har hon varit så glad för att hon fått byta tillbaka till sin gamla bur. Och varit ute och sprungit, annars har hon bara sovit i buren och Millie har fått hämta mat till henne. Och den sista veckan har hon fått någon fetisch av att bli kliad hårt och mothårs och dragen i pälsen och masserad från topp till tå. Ni skulle bara se hur hon pressade sig mot mig för att få mer kel och hur hon tvättade mig under tiden jag gosade med henne. Och hur hon sträckte ut tassarna som en katt, för att de var så skönt. Hon ville bara klättra högre och högre upp så hon kunde ligga vid axeln, under hakan på mig och få kel. Vi kunde sitta där i timmar och gosa och hon ville inte därifrån. Slutade jag klia henne så vaknade hon upp och kollade på mig med en frågande blick – varför slutade du?

Och så blev hon sönder pussad varje dag, mitt lilla hjärta. Älskar henne så.

 

 

 

2009-12-09 – 2011-05-25

1år och 5mån och 2½ vecka blev min Maja <3 Synd att hon inte levde längre. Nu är hon tillsammans med sin Mamma och Syster. Maja är den med mörkt huvud på bilden. I mitten sittern Mamma och den som är mest gömd är Nour.

 

Peace!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: