Anna

2011-05-24
12:23:43

Jobbig period

Nu kommer en jävligt jobbig period för mig. Eftersom jag har så många djur så kommer allt på en gång ALLTID. De är väntat men man är aldrig förberedd ändå, kommer alltid som en käft smäll. Nu är de så att;

 

  • Maja, börjar bli apatisk som hennes mamma blev innan hon dog. Så hon kommer ju dö inom 2 veckor så jag ska ta mod till mig och boka tid för avlivning. De jobbiga är att hon verkligen är den goaste råttan jag har i ägo nu. Och allt hände igår hon var pigg fram tills alla skulle in i buren sen *käft smäll* blev hon helt apatisk. Så nu har jag matat henne lite med barnmat och multivitamin dricka så hon får i sig allt. Och hon kisar med ena ögat och går och beter sig som sin mamma. Antingen har hon fått ”sneskalle” eller stroke. Fuck!

 

  • Millie, har förmodligen höft problem. Hon har börjat bita mig i buren och skriker en massa och är mer bråkig än förr. Fast de kan även bero på för att hon är roan (råtta med bleknings gen) När dem blir äldre bleks dem och även synen blir sämre och jag ser på hennes ögon att dem är mer röda (dem blir mer röda, albino råttor ser jätte dåligt med för att dem har röda ögon), så hon kan ju har blivit mer osäker pga att hon ser sämre. Men när jag känner på Millie så skriker/piper hon alltid till när jag trycker till vid höften, så de kan vara de med, eller både och.

 

  • Amy, har en tumör under ena ”armen” som har blivit ganska stor nu. Dock stör hon sig inte av den men den växer hela tiden. För övrigt är hon ganska rädd och bitsk.

 

  • Jerry, har alltid varit lite bitsk och har märkt att varje gång jag ska klappa eller ta honom på rumpan så vill han hugga. Och förra helgen så hade han gjort något så att han börjat halta. Och då gillade han inte alls att jag tog på höften (på samma sätt som Millie) Så de är nog därför han är så ”arg”, för han är jätte gosig och glad när man gosar med överkroppen och han lyssnar på sitt namn osv. Han är jätte go bara man inte är nära höften. Dock gillar han inte andra hanar. Men flickor tycker han om, att sitta och kolla in i honornas bur är hans favorit grej.

 

Så nu kommer många att försvinna på kort tid igen. Orkar verkligen inte de och jag tar alltid på mig för många djur. De var jätte jobbig när jag hade hamstrar och alla bara dog hela tiden och man fick åka till veterinär hela tiden. Orkar inte, jag vet att dem inte kan leva för evigt men de är jobbigt när allt kommer på samma gång. Och min Maja min älskade Maja vad ska jag göra utan henne.

 

 

Maja på bilden <3

Bye!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: