Anna

2011-05-30
00:00:24

Gislaved

 

Ja, på lördagen blev de en impuls grej att åka iväg till Gislaved och festa lite där med Martins polare. Var faktiskt lite roligt att komma från H-town lite, fast de vart lite synd att de regnade. Men allt är ju mkt bättre när de är gassande sol (förutom just när man jobbar haha, det kan regna när man jobbar och sen bli sol när jag slutar) MEN de vart något ståhej där i helgen för att folk tar studenten snart så dem har detta varje år som jag fattar de.

 

Först när vi stack vi till ”Hotellet”, där åt vi när jag hade kommit och på kvällen stack vi dit igen för att festa. De var lite som Tre hjärtan/Harrys, där var en trubadur som körde typ samma låtar som på Tre hjärtan och sen var medelåldern ”Harrys” de vart mysig men Tre hjärtan är inte riktigt min grej. Men jag fick dansa lite till trubadur låtar. Sen gick vi ut i regnet till ”Tältet” men de vart för lång kö (Tältet kommer i sammanhang med detta ståhej och är inte där alltid som jag fattar de) Men de var iaf för lång kö så vi gick in på Gisleparken (de är ingen park utan ett uteställe som heter så, tog ett tag innan jag fattade de, *doh*).  De är hemskt synd att vi inte ha ett så stort ute ställe här hemma. De var som att man köpt upp en skola och gjort om den till ett uteställe. Men de är en matsal på vardagarna som jag fick de förklarat. Kanske därför de är så dyrt för att komma in för att dem ska hålla någon skolmatsal ”standarden” uppe, för typ Corner är ju inte så för jävla fräscht. Men de var kul där iaf, dansa gjorde vi men de var hemskt mkt ”små folk” där. Men de är ganska förståligt när de är ”student” vecka-mjos.

Men idag efter en massa slappande på madrass på golve så skulle vi åka hem/till halmstad. Så skulle vi (jag, Martin och Per) åka och lämna Pers grejer i hans hus och så ville jag kolla hur han bodde. Sen vart de dags att köra hem Martin. NU KOMMER de hemska.

 

Audi TT + grus och gupp väg = Tjej i högklackat på en promenad i skogen= OMFG!


Jag kände vart ända gupp, var enda sten och allt skakade och slog och dunkade och jag var livrädd att jag skulle paja något haha. Ingen skogs bil… Om jag skulle haft Ådi så skulle man inte ha känt ett skit av all gupp och sten. De kändes helt fel att köra där i ”lilla blå”. Men i mon ska den in på lagning igen...(inte för att jag kört på grus och gupp vägar och pajat den, lilla blå klarade skogen) Hoppas dem fixar allt så jag slipper lämna in den hela tiden. Vill bara köra!

 

Sen tycke jag att alla var så lugna på utestället, fast folk trängde sig. Om de var i Halmstad skulle alla börjat kaxa sig, puttas, bråkas, lägga fram elaka kommentarer osv. Killarna var skit snygga och lite för utseende fixerade. Tjejerna såg ut som skit. Är man ute här så har alla högklackat, har man inte de så är de lite så där utanför eller hur man ska förklara. Där hade typ ingen högklackat och om dem hade de, så vart de kanske 5cm klack jag såg 2-3st av ALLT folk som var där som hade ”slynskor”, här har alla slynskor tyyyyp även jag hihi. Fast jag är ganska glad att jag lämnade mina hemma som jag skulle tjurat på vägen hem i regnet då haha.

 

Aja dags att sova nu kommer vara bajs trött i morgon som vanligt. Suck.. JAG.MÅSTE.LÄRA.MIG.ATT.LÄGGA.MIG..I.TID!!! för faaeen.

 

Peace!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: