Anna

2011-06-15
22:18:48

VITT Bröd!!

Igår så gick jag och la mig INNAN kl.22 de är helt otroligt, när jag egentligen går och lägger mig efter 00. Men när jag låg där och inte kunde somna för att jag hade ont i magen, så började jag tänka på massa mat. Och då kom jag in på bröd och jag blev sjukt sugen på vitt bröd, jag äter nämligen inte vitt bröd eller ja, jag undviker vitt bröd. De är onyttigt och de blir bara som en DEG i magen som med ost. Men jag älskar verkligen vitt bröd. Så började jag fantisera om…

 

* Nybakad limpa med smör på! Bara smör.

* Eller färskt bröd med leverpastej och gurka på.

* Eller fralla med ost och skinka på.

* Eller en räk baguette

* Eller kyckling baguette

* Eller ost och skink baguette

* Eller med rostbiff och potatissallad baguette.

* Eller Toast med ost skinka och tomat.

* Eller dessa små baguetter man gräddar själv i ugnen med smör och skinka och så att smöret smälter.

* Eller en fralla med massa goa saker på. Så som paprika gurka tomat sallad skinka ost.

* Eller bara enkel rostad macka med smör på så att smöret smälter eller kanske smör och ost.

* Eller macka med stekt ägg på eller bara kokt ägg på.


DE ÄR SJUKT vad gott vitt bröd är!! Och de ska vara färskt och mjukt bröd inte någon dag gammal utan NYTT. Men idag så kunde jag inte motstå, jag var iväg och köpte så jag kunde äta toast med ost skinka och tomat på. Jag gjorde två till mig och två till råttorna, haha.

 

Annars så är jag orolig för min mage. De har varit svullen hela veckan och jag vet inte vad jag har ätit eller gjort så att den blivit så. De är sjukt jobbigt och ont gör den med, de är nästan som att jag druckit för mkt mjölk (jag kan nämligen inte dricka mjölk för då blir den svullen och pluffsig) och jag har inte druckit någon mjölk och den har varit så sen söndags. Så sa en på jobbet att jag ska testa samarin kanske kan lugna eller något. Men de verkar inte funka så jag ska ringa Capio i morgon och fråga vad jag ska göra för den ger sig inte. Jag brukar inte vara den som ringar sjukvård så fort något händer men jag är så hemskt orolig. Jag hade sjukt ont innan tyyyyyp som magkatar men de slutade göra ont när jag började träna men nu är de lite åt de hållet plus att de är svullet. Och jag äter som vanligt. MEN, jag funderar om de är köttfärsen i min soppa jag ätit denna vecka som är felet. För jag fick ont i söndags och de var då jag började äta den. (god som satan är den) så i morgon blir de annan mat för att se om de släpper. För att råttorna har med fått soppan och dem har inte varit så glada i den så jag undrar om dem känner att de är något fel med den t.ex köttfärsen. Dem brukar ju känna av om maten är gammal. Dem är ganska kräsna, dem äter inte 2-3dagar gammal mat fast jag kanske äter den. Men köttfärsen är ju nyköpt men de kan ju ha varit något fel på den från början ändå, vem vet. Och tränat har jag gjort denna vecka så om allt skulle ha varit som vanligt så borde jag inte vara svullen. Min mage vill säga mig något… Humm…

 

Bröd mmm… gott Bröd…

 

Peace!


Kommentar:

Ang vitt bröd,mm besök en ny blogg som öppnat.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html

2011-07-09 @ 10:17:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: