Anna

2011-07-18
00:47:49

Omplacering 4 hanar

Tråkigt nog måste jag göra mig av med några råttor. För jag har insett att jag inte har tid att jobba med mina 4 nya gose pojkar. För min Jerry tar allt för mkt tid och jag vill gärna hinna lära Penny lite trix innan hon blir för gammal och de hinner jag inte om jag har för många råttor som ska rastas. Jag älskar verkligen mina 4 pojkar och dem är jätte vackra. Men eftersom dem är nyast så blir de lättast att dem får omplaceras. Frank och Lasse ska till en tjej som jag anser är den bästaste dem kan nog inte få ett bättre hem än hos henne, nästan så att de är bättre än mig. Och Leon och Lennon ska till en annan underbar tjej som kommer att ge dem ett kärleksfullt hem. Och de sköna med att omplacera dem till personer som hänger på Rif (http://rattor.ifokus.se/) är att jag kommer få veta hur de går för dem, så de blir inte helt avklippta band. Och den ena tjejen hänger mycket på bilddagboken som jag gillar att göra med. Hon har redan lagt ut en massa bilder på Leon och Lennon. De är skönt och jag får se dem lite ändå. Men de gör lite ont i hjärtat att lämna bort dem, jag vet att dem kommer få de bra. Men de är tomt utan dem, men ändå skönt det är inte lika stressande nu när man har mindre och alla ska hinna ut och rastas. Men finns både positivt och negativa känslor. Synd att jag måste lämna bort dem. Bra att dem kommer till bra hem med personer som har tid. Synd pojkarna måste splittras, men dem kommer få nya vänner. Dessa 4 killar luktar lite mer än honorna och Jerry för dem märker revir i buren och 4 killar på samma ställe så blir de mkt kiss tycker jag. Och jag tycker de är så drygt att städa så många burar. Jerry och tjejerna kommer få mer tid och jag får lära känna dem bättre. Allt är både bra och dåligt men de löser sig. Råttor behöver ju sin stimulans och hjärngympa mer än hamstrar, man ju har massa hamstrar utan problem dem har ju deras hjul men råttor måste ut och leka mer.

Saknar mina pojkar men ni kommer ha de bra. Love you my boiz Frank Lasse Lennon & Leon.

De var lite jobbigt att lämna över killarna till en tjej som skulle ta tåget upp till sthlm. Men de är tur att killarna bara somnar i transportburen när men lägger dem där i. Först fick killarna åka upp i en katt-transportbur och sen när de var dags så fick dem hoppa i den lilla buren som är FETT för liten. Dem fick bra plats i den när pojkarna var små men dem ligger ändå på varandra och sover så de fixade dem lätt, jag slängde i lite gurka till dem också så att dem kunde få lite mat och vätska under resan. Sen ville hon att jag skulle lägga buren i någon påse/kasse för hon hade mer djur med sig än tillåtet så jag la buren i en blomsterlands pappkasse. Sen när man gick där ifrån och bak så gjorde de jätte ont och se den där påsen med mina killar i bara stå där med all hennes packning. Men jag vet att dem är på väg till något bra. Men ändå…

Eftersom vi ändå var i Ggb så åkte vi inom IKEA. Så jag fick shoppa bort sorgen lite. Så de blev lite filtar och handdukar till råttorna som är kvar där hemma. Och lite luckor och lådor till min Bestå hylla som kommer bli en garderob när jag flyttar till mindre. Ni får hålla tummarna att jag får skolådan som lght som jag vill ha. *hoppas hoppas* Jag är pengarKÅT okey! därför jag vill bo mindre haha. Sen köpte jag lite andra små saker som ljus (som man alltid gör) och en golvblomma och två små. Och tro de eller ej man får plats med ganska mkt i en liten Audi TT ändå. Älskar den bilden fast den FUKKADE upp min dag förra veckan. men de fixar sig allt fixar sig.
Mina 3 oturs saker har kommit nu så nu kan de bara bli bättre. Men även... De blir var man gör de till.

Annars har helgen varit helt ok. Andra helgen jag varit nykter, nu är de bara 2 till. Helgen i hgb kommer bli AWESOME! Nu kämpar jag att jag ska komma i min röda klänning som jag planerar att ha på mig då så som de går nu kommer jag lyckas helt klart.

Sen har jag nog blivit lite kluven efter denna helgen ibland blir de för mkt tankar i huvudet och för mkt att göra så man tillsists bara kör på autopilot typ. Men som allt annat de fixar sig....

PEACE!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: