Anna

2011-01-25
20:17:27

Bästaste!
Jag har nog den bästaste arbetskompisen som finns. Jag har varit ganska tjurig och arg även jävligt lättirriterad på sista tiden. Så idag så jobbade jag lite och när jag vände mig om så låg där en present på arbetsbänken. Åååh Nette du är för go. Och jag blev så glad, inte för att jag måste FÅ saker för att bli glad. Men de kom som en överraskning de kunde egentligen ha varit vad som, en snäll lapp skulle ha värmt lika mkt. Men iaf jag fick ett jätte fint läder armband av henne. På armbandet så stod de massa ”peppande” ord som belive, relax, hope, be yourself,  break free, say the truth osv. Fint var de iaf och de kan jag ha på mig ofta för den är inte ivägen. Jag blev glad denna dagen, tack vara Nette.

Tack igen Nette <3

 

 

Nu vill jag gnälla av mig på Vintern


Jag gillar inte vintern någonstans. För några veckor sedan så körde jag förbi min gamla lägenhet bara för att kolla läget lite. Jag är lite nyfiken av mig. Men bara den lilla stunden jag var där fick mig att bli så himla irriterad och arg. Denna gata jag bodde på är så trafikerad så de är sjukt. Och de är en liten gata, de är en filig väg så om de kommer en mötande bil måste man köra till kanten där de inte är parkerade bilar. Och de kommer ju bilar jätte ofta. Sen ska ju alla cyklister och gående gå PÅ gatan. De finns ju trottoar man kan gå på. SEN så är de snö där med så de blir ännu trångare. Och förra vintern när jag bodde där så blev min bil igen skottad så jag fick gräva fram bilen. Jag fick inte min post heller för hyreshjälp redan skottade inte bort snön vid brevlådorna. Gissa som blev arg och gjorde de? JO, jag och min bror.  Vet att de är så små saker att störa sig på men iaf.

 

Sen ogillar jag att skapa rutan, jag ogillar att lägga ”täcke” på bilen så jag slipper skrapa framrutan. Men de är guld värt på morgonen. Så är de så kallt och så slinter man ibland med skrapan så man får ont i fingrarna. Sen har jag dåligt blodflöde i mina fingrar så dom blir helt vita och domnar av. Jag har vantar men de funkar inte

 

Jag gillar inte vinterjackor, dem är stora, i vägen och inte snygga att ha på sig. Speciellt inte om man ska ut och festa. SEN så måste man klä på sig massa tjocktröjor för man är så frusen av sig. Hur snyggt är de? Man tappar ju lusten att klä upp sig. När de är helg så stannar jag inne nästan hela helgen för jag vägrar gå ut i kylan de är inte värt de. För kallt. Sen så ska snön smälta, frysa till is, och sen PÅ allt kommer ny snö. Och samma visa igen och nu är de jätte halt på vissa ställen.

 

Sen så blir min hud så himla torr på vintern så ingen salva funkar. Jag frågade på apoteket (och köpte de hon tipsade om) Men inte ens de funkar. Så jag är helt fjällig i fejjan. Kliar gör de med. Händerna är också jätte torra och kliar. Håller på att bli tokig.

 

Min lägenhet har nog normal temperatur men jag tycker ändå att de är för kallt. Jag går runt med tjock tröja och varma tjocka mysiga sockar. När jag ska sova skakar jag mig till söms. Jag gillar inte vintern alls. Ge mig vår sedan sommar, tidig höst kan jag gå med på men usch för vintern.

 

Så nu har jag fått gnälla av mig. Man måste ventilera ibland haha

 


Kommentarer:
#1: Ramona

Okej tack för kommentaren=) Har du lust att hjälpa mig med en ny header till min blogg? det skulle vara otroligt snällt...Kram

2011-01-27 @ 19:15:31
#2: Ramona

Jaså, jag provade i butik men gillar inte när man ser bröstvårtorna men får la köra på dem ändå, funderar på en svart och lila

2011-02-03 @ 20:11:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: