Anna

2011-01-02
00:36:10

1 Januari 2011


Jao då var de la ett nytt år. Känns som att jag redan nu vill att de ska bli december 2011. Jag är hemskt nyfiken på hur mitt liv ska bli. Kommer jag bli lyckligare? Eller kommer de faila? I år så firade jag nyår själv och de ville jag, för jag tycker nyår är så överskattat. Till och med min egna lilla planerade Me-day failade. 

*Skulle träna - dom stängde gymet tidigt, fast jag var där och tränade lite.
*Skulle ta en lång dusch - blev inte så.
*Skulle beställa stekta nudlar med extra biff njom njom -  Alla kina resturanger hade stängt.
*Skulle äta chokladfoundu ur mitt nya set - Fail, fick stå vid spisen.

Men jag sydde ihop mina råttors koja som dom bitit sönder och bytte tidningspapper osv i deras bur. Dom fick till och med lite fleéce tyg att sova på. Nöjda blev dom iaf.

Sen när de började närma sig 00 satte jag mig i trappen och kollade på fyvärkerier med min råtta Maja i knät som knastrade massor. De var kul att se folket gå förbi på den hala snön och i regnet för att kolla på raketer även stå ute i kylan och frysa. Sen var de även kul att tänka på hur många som blir besvikna, ännu en nyår.
Tänk så många som gör slut, är otrogna, bråkar, slås, smäller raketer i ansiktet, blir för fulla, sårar folk och en massa annat, kanske inte får sin önskade nyårs kyss.
Jag har bara haft en rolig/lyckligt nyårs firande på mina 23 år. Och de var första året jag var tillsamans med Daniel, när vi var hos en kompis till honom. Jag var lagom full, träffade nytt folk, hade personen jag gillade där, Jag fick min önskade nyårs kyss och champange som han hade köpt. Ett nyår man gillade. Sen dess och före dess har de inte varit några roliga som jag mins.
Förra året ville jag fira med en kille som jag tyckte mkt om som jag tyvärr nog gjorde jätte besviken, och jag kan förstå honom. Men jag var tvungen att ta hand om min kompis sen är de nog lite tröghet från mig. Jag skulle hållt mig att vara med honom, trög som jag är. Faktiskt (kan ha fel men så känner jag) att de var ett jävla stort misstag som gjorde honom skit besviken och så att han inte längre ville mer. Jag skulle med blivit jätte besviken om en person man var intresserad av inte ville/inte kom till ens familj när men bad flera ggr. Han har svårt att lita på folk plus så jag gjorde nog honom jätte besviken. Aja Kommer la andra killar eller något, dont care.

Men iaf, detta året har jag nog kommit på bra nyårs löften som jag nog kommer kunna hålla.

* Träna mig fitt till sommaren och hålla mig kvar året ut.
* Jobba in mer tid i tidsbanken på jobbet
* Spara mer pengar
* Betala tillbaka Mamma så mkt jag kan.
* Jobba på att bli rått-uppfödare (den här punkten är lite så där, men jag vill)

Tror de var de, jag glömer så lätt. Idag gjorde jag även ett fint exel-blad över min ekonomi för jag håller inte så bra koll på när mina räkningar kommer. Vissa kommer var 3:e mån och de håller jag inte så bra koll på. Men detta kanske är fixat med hjälp av mitt exel-blad. Hoppas inte att jag tappar bort mitt exel-blad eller dyl.
Yeah Yeah De var de.

Kommentar:
#1: louise

Hej!

Är nyfiken på hur det har gått med råttkillen du skulle få hem :) Skriv lite om det!

2011-01-12 @ 20:25:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: