Anna

2011-02-21
22:35:20

Why is it so f*cking hard?

Jag klipper ut ett inlägg från ”http://rattor.ifokus.se/”. Ibland känns de som att de skulle vara bättre att vara blond, IQ befriad och trög. Känns som att man inte bryr sig så mkt om rätt och fel när man är trög, man kanske inte är lika bitter då oxå... Jag blir bara så arg ibland, jag vet att detta är något som intresserar mig och bla bla. Vissa intresserar sig om politik jag intresserar mig inom detta. ÅÅÅH! Lång diskussion kan de bli. Men jag lägger upp detta iaf för folk verkar inte veta. Vissa bryr sig inte och då kanske man borde trycka upp de i fejjan på dem. Nu kommer jag att få massa skit men f*ck it!

 

*SVENSK LAG*

 

”Hej allesammans!
Jag vet inte hur det är här nu med diskussioner kring ifall det är en lag eller ej att flockdjur ska hållas minst två och två i och med att jag är hyfsat inaktiv numer, men jag vill bara berätta att jag har tagit kontakt med Jordbruksverket och utförligt frågat ifall det finns någon lag som säger att flockdjur ska hållas med minst en artfrände, och detta var svaret jag fick:

"Hej Moa,

Ja det finns en lag- Djurskyddslag (1988:534)- där det i 4 *uttryckligen står att djuren ska hållas och skötas så att det ger dem möjlighet att bete sig naturligt. Detta innebär att flockdjur inte ska behöva gå ensamma och att de ska ha åtminstone någon artkompis som sällskap.


Hälsningar

Ernst Mehnert


Enheten för sällskapsdjur/Division for CITES and Pet AnimalsCITES

Management AuthorityJordbruksverket/Board of Agriculture

SE-551 82 JÖNKÖPINGSverige/Sweden

E-post/E-mail: ** [email protected] **

Tel. +46 36 155145Fax +46 36 155005"

 

Alla frågetecken kring sällskapsfrågan bör nu med andra ord vara undanröjda;)

Det är lag på att flockdjur ska hållas minst två och två. :)

Det kan ni visa dem som påstår att någon sådan lag inte existerar utan bara är jordbruksverkets råd och föreskrifter.”

 

Jag kan även hänvisa till denna sidan där de stå allt om lagen. Det är en ganska lång länk men iaf. Ni kan även söka på ”L80 på Jordbruksverkets” hemsida så får ni mer information.

Länk här under

 

***--->http://62.95.69.15/cgi-bin/thw?%24%7BHTML%7D=sfst_lst&%24%7BOOHTML%7D=sfst_dok&%24%7BSNHTML%7D=sfst_err&%24%7BMAXPAGE%7D=26&%24%7BTRIPSHOW%7D=format%3DTHW&%24%7BBASE%7D=SFST&%24%7BFORD%7D=FIND&%24%7BFREETEXT%7D=&BET=1988%3A534&RUB=&ORG=&%24%7BSORT%7D=%C5R%2CLPNR+ <---***

 

Peace!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: