Anna

2011-02-08
22:09:18

Tror jag bestämt mig

Efter massa år och en massa om och men.


Så har jag bestämt mig att operera min näsa. Jag har hatat min näsa sen jag var kanske 11år eller något. Jag har en såkallad ”Joggo-näsa”. Jag tycker dem är fruktansvärt fula. Jag har velat operera den men aldrig velat spara pengar till det, för jag är ju som jag är. Men den har bara blivit konstigare och konstigare med åren tycker jag, även mamma har lagt märke till detta så de är inte bara jag. Men de konstiga är att de är bara jag som har denna ”joggo-näsa” i familjen, jobbigt nog.

Min mamma tycker att kolla på olika program om plastik kirurgi, läsa om de osv. Då menar jag inte hur man får dem bästa silikon brösten, utan mer de personer som kanske har just konstig näsa eller kanske föddes med konstig läpp och vill fixa de.

Men iaf, hon har frågat mig några ggr nu på senaste tiden om jag funderat på att kanske fixa näsan, för hon vet hur jag hatar den. Men som sagt de är inget jag orkat spara pengar till, vill hellre spara pengar till något roligare som tatueringar, hobby och prylar. Men om jag skulle ha vunnit en större summa pengar så skulle jag nog ha opererat den. Så frågade mamma mig om jag skulle vilja låna pengar av henne för att göra de. Så har man tänkt lite på de, så jag tror jag bestämt mig att jag vill. Jag ska ringa min läkare (eller vad man säger) som fixade till min läpp efter att jag blev hund biten i fejjan när jag var 10. Han har även opererat min mammas fötter, hoppas inte jag får hennes fötter bara, haha. Ska iaf se vad han tar för en näsoperation och vilka tider dem har osv.  Och hur de skulle gå ihop med jobbet och ledighet så jag måste snacka med Presidenten*.

 

Lilla al fadji kallar sin chef för presidenten, så gör vi de på jobbet med haha.

 

Men usch, tanken att dem kommer slipa bort BEN är inte rolig. Tänk som de kommer att isa och göra ont efter åt. Hoppas man får bra smärtstillande, haha. Men är ju lite orolig om den kommer bli snygg, så att de inte går fel. Vill ju inte bli den kvinnliga Michael Jackson haha Sen undrar jag hur lång tid de kommer att ta tills jag får träna igen. Men de kommer nog att gå fort. Mamma sa att de kommer att göra ont men jag kommer nog att bli väldigt nöjd att jag gjorde de. Men ändå tanken på pain som kommer efter. Fy

 

Jag lekte lite i photoshop hur min näsa skulle kunna se ut haha. Tänk inte på hakan den ser mini ut men de är nog för att jag håller kameran lite uppifrån. Eller så har jag sådan haka vet inte, spelar ingen roll. Nästan som att jag skäms över min näsa bara att lägga ut den här.

 

Före                                                          Efter

 

Usch bara man kollar på före bilden så får jag ont i magen. Jag har annars bara ignorerat hur den ser ut. Lättare så haha. Tur att jag bara ser den när jag kollar i speglen och inte hela tiden som man t ex gör med händer haha. Hemsk bild hemsk...


Kommentarer:
#1: klm

han kallar henne för president för han kan inte säga producent

2011-02-11 @ 12:39:08

Jag vill också göra det :(

2011-11-24 @ 17:07:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: