Anna

2011-02-27
21:07:34

Målat MED råttorna

Jag kom nyss på en rolig idé. Att man kan måla MED råttorna. Använda dem som penslar haha. Så kom jag på att jag hade färg från IKEA som barn målar med och som är vattenlöslig så den borde inte vara farlig för dem. Så jag tog byggde upp av lite kartong runt ett papper så dem kunde hålla sig inom en ram. Annars skulle jag få en massa färg på golvet, men de fick jag iaf lite granna. Så tog jag en råtta i taget och doppade tassarna i färgen och la ner dem på pappret så dem fick gå runt där. När dem var klara torkade jag av tassarna med våtservett så att dem inte skulle smutsa ner golv och så dem blev rena. Men de såg så roligt ut, Millie ville bara hoppa ut, Maja började tvätta sig så hon blev helt röd i fejjan, Penny var duktigast och gick runt, Amy skrek satan och hatade de och bara hoppade ut, Jerry ville bara ner dit igen efter att han var klar så jag fick ta bort honom så att han inte skulle smutsa ner golvet.

 

 

Millie = Blå

Maja= Röd

Penny= Grön

Amy= Gul

Jerry= Svart

 

Peace!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: