Anna

2011-12-31
18:45:59

2012

Jag hoppas år 2012 blir ett bättre år än 2011. Nu har jag äntligen en fin pojkvän, ny billigare lght, har fixat så jag har lägre utgifter ( inte perfekt än men iaf). Jag har fin bil och gosiga busråttor. Jag kollade upp mina nyårslöften för 2011 jag failade på alla. Så nu är de bara att göra om göra rätt. Nyårs löfterna för 2011 var.

1. Träna mig fitt till sommaren och hålla mig kvar året ut
2. Jobba in mer tid på tidsbanken
3. Spara mer pengar
4. Betala tillbaka mamma så mkt jag kan
5. Jobba på att bli råttuppfödare

Resultat och åtgärd

1. Blev ”fitt” fram till juni sen gick de ut för, så nu är jag nästan i samma form som januari 2011. Gör om gör rätt. Jag och Johan ska ha godisförbud från och med då han kommer hem. Blir nog lättare att göra de tillsammans plus att vi ska ha ”straff” om vi äger något och de är självklart att vi är ärliga. Och sen till våren ska vi springa på galgberget och ut och gå mer osv. ska bli mys. Jag ska börja knappa in vad jag äter och väger och så, på min app tap & track och fortsätta väga och mäta mig varje morgon.

2. Jag jobbade in ganska mkt tid, men sen blev jag varslad. Nu ska jag istället jobba över så mkt jag kan när jag blir erbjuden. Dock jobbar jag skift nu så nu får man massa ob och skift-tillägg. Denna punkt klarade jag nog ändå, det skulle nog gått bra om de inte började gå dåligt för mitt förra jobb. Hoppas de går upp snart.

3. Jao spara mer pengar gick bra fram till nov. Men jag har mina mål, jag har lånat lite för mkt av mig själv. Men de skall betalas tillbaka, till mig själv. Och eftersom jag små fixat min ekonomi så borde jag få ihop mer pengar på sparkontot. Gör om gör rätt.

4. Igen, har snart ännu bättre ekonomi så jag kan betala mamma mer så jag blir av med skiten.

5. Rått-uppfödnig blev de inte. Jag skulle vilja men jag skaffade pojkvän som inte tycker om djur speciellt inte råttor. Så när mina gosbollar försvinner blir se djurpaus. Men i framtiden så ska jag skaffa en dvärgspets de får jag iaf. Den ska bli as snobbig, jag vill gärna ställa ut den. Men vi får se hundar är jobbiga, så tidskrävande.

Nu tar jag samma nyårslöften och gör om och gör rätt.

Peace!!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: