Anna

2011-08-18
11:10:31

Pepparkaks tjuvar!

Usch har varit så nervös inför det nya jobbet hela veckan och har varit nervös för lite annat också. Så på tisdagskvällen så tog jag mig ett glasvatten med sån där järn brustablett och satte mig ner med råttorna på golvet och åt pepparkakor.

 

Guuu vad tosiga dem blev. Penny gömde kakor under buren så märkte Amy de sen så hon började att snodde dem till sitt gömställe så märkte Millie Amys gömställe så hon snodde upp dem till sitt ställe. Sen märkte dem att dem tog varandras kakor så började dem bråka (bråka, snällt, typ bus) och började sno tillbaka sina kakor. Och sen var dem i min pepparkaksburk och snodde massa. Först fick dem små bitar sen orkade jag inte ge mer så märkte dem min burk med hela kakor så började dem plocka ur den hej vilt. Och snabba är dem fast dem har en stor kaka i munnen och de är inte alltid bara en kaka. Usch, vad man fick skratta. Men jag plockade bort pepparkakorna från buren sen. De blev ju lite för många. Jag hittade 15 hela pepparkakor plus massa små bitar.

 

Och sen lilla Penny, hon ska hela tiden vara vid mig, hon vill inte att man ska lyfta henne eller gosa med henne. Hon vill bara vara i närheten kolla på vad jag gör och klättra på mig nosa mig i örat och så. De gör mig så glad ibland att se hur djur beter sig, de är spännande .
Måste dock hitta en ny kompis till Penny, en liten tjejkompis runt halv året typ. Eftersom både Amy och Millie har fått tumörer som växer jobbigt fort så de är ju bara en tidsfråga tills dem får somna in. Och Penny måste ha en kompis. Gärna innan dem somnar in så att hon inte blir deprimerad. Som råttor lätt kan göra när deras kompisar försvinner.

Och så här söt var Jerry när han fick sin tur att komma ut lite. Han har blivit sånt litet gosetroll nu och så har han även hittat sin favoritplats. En kattkorg som ligger på massa lådor och har massa handukar och filtar i sig. La korgen där för att dem inte var i den så ofta men nu är den vist alla råttors favorit.
De är så roligt att Jerry blivit så gosig, han trycker verkligen mot mig som en katt när jag klappar honom och slickas sig runt munnen och knastrar. Min lilla söta pojk.

Peace!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: