Anna

2011-04-07
21:56:43

Triss Torsdag

Idag är de triss torsdag. Jag har en liten tradition att köpa en trisslott varje torsdag. Bara för att ha något litet att längta till och för att förgylla dagen. Idag köpte jag mig en triss då, jag van hela 25kr. De mesta jag vunnit på mina torsdagar är 75kr. Jag skulle vilja vinna en liten större summa, men de vill nog många. Men vill vinna bara för att få ha gjort de med haha. Men bättre lycka nästa gång kanske, bara en vecka kvar.

 

Jag ångrar mig lite att jag har så stor lägenhet. Inte för att de är jobbigt att städa men de är så ensamt och för en person så är de fett förstort. Men de var de bästa jag hittade just då, min gamla lägenhet hade troligen mögel och jag ville inte bo hos mamma och pappa. FAST de är hemskt jätte maxat underbart snällt av dem att jag fick göra de en liten period mellan lägenheterna. Skönt att ha föräldrar och bröder som ställer upp. Min lägenhet skulle mer passa för två pers. Men jag är så hemskt sugen på typ en större etta I stan/ centrum/ city/ centralt/ mittpunkten (kärtbarn har många namn). Men att flytta nu igen vill jag inte, för de första så var de INTE roligt att flytta in där med 40 tappsteg bara I lägenheten. Plus att den är riktigt fin, man får helt enkelt hoppas på att man hittar ett svin som vill bo med mig. Jag är nog bara emo nu för att de är så tråkigt att vara själv. Men de löser sig nog, behöver nog inte stressa men jag vill så mkt och hatar att vänta på de jag kommer få.

 

 

 

 

Vill för övrigt säga att jag kommer att få hem Natalmöss inom en framtid. Kommer att bli kul att se hur dessa varelser är. Jag tror dem kommer vara lättare att ta hand om, dessa möss är lukt fria och gillar inte att bli hanterade mycket. Dem har inget gnisslande hjul behöver inget sandbad. Äter samma som råttor och fick höra att dem gillar färskt gräs, så vi får se. Eftersom dem är så nya som husdjur så är dem fortfarande väldigt vilda där av vill dem inte bli hanterade så mycket. Plus att dem inte har hunnit bli sönder avlade som t ex hamstrar, råttor som lätt får tumörer i tidig ålder och mycoplasma (förkylning, lunginflammation i en slags kombo). Jag fick tips på att ha natalmössen i akvarium/terrarium. Men jag ska prova med vanlig dunabur. Jag tror att bara dem har tillräckligt med gnagmaterial och saker att sysselsätta sig med så kommer dem nog inte gnaga på buren. Söta är dem.

 

Nu ska jag bara komma på 3 bra namn till 3 söta natal flickor.

 

 

 

 

 

 

 

Peace!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: