Anna

2011-04-22
01:57:11

Grillning på gården är invigd

 

Lite stressig dag fast jag slutade jobbet kl 11 idag. Först iväg och träna, fast jag hade lämnat kläderna hemma så de var bara att åka hem först. Blev träning av ben och axlar och 15 min på gå-bandet. Hann inte med mer kondition men som jag fattat de så är de helt ok att variera med mindre kondition ibland. Känns som en dålig ursäkt haha.

Sen åkte jag iväg och handlade. INGET kul kan jag säga för de var massa folk där. Och gamlingar som gick mega slooow och ivägen. Och jag hittade inga marsipan kycklingar som jag behövde. Jag hann inte handla allt heller, eller rättare sagt jag pallade inte handla allt för jag skulle ändå inte orka bära in allt. Skulle ha köpt pellets och kattsand men de får jag ta en annan dag, glömde lök med aja men iaf. Åkte inom mamma för att lämna GOTT godis för hon köper bara konstigt godis. Fick även en fin korg av henne som jag använde senare när jag och Kusin grillade på gården.

Vi invigde min grill som jag fick i julklapp av jobbet. Den var lite bökig att montera ihop. Men vi slog våra kloka huvuden ihop och fick ihop den. Riktigt gullig vart den.

Ja, eftersom både jag och kusin vart hungriga så var vi lite för ivriga att starta grillen så de gick inte precis som vi ville (vi lät ju inte tändvätskan suga åt sig tillräckligt) Och så hade vi missat att öppna den lilla luckan i botten så att elden fick syre. Men vi lyckades till sist och de gick jätte bra och kyckling spetten blev riktigt goda. Sen la vi på lite pita bröd med, men nästan alla blev halvbrända och lite sallad så blev de jätte gott. De var jätte mysigt att bara sitta där och chilla och snacka lite i solen. De som var bra var att solen tittade fram sen på eftermiddagen när vi skulle grilla. De var ju så molnigt hela morgonen, tänkte hela morgonen, aja de regnar inte iaf och de är inte så kallt. Men de var tur och kul att solen kom fram sen ändå.

 

De var helt enkelt en lyckad träff med kusin vitamin. Måste få lov och säga att vi är sjukt dåliga att umgås och hitta på saker. Men vi får la ändra på de, och ta en Lilo och stich dag tipsade Kusin mig om. De gillas.

 

 

Sen när hon hade gått hem så dog jag i soffan. Jonne ringde mig lite senare och jag var helt borta (jag vart väll allt för trött) För min första tanke var att jag var försenad till jobbet så var jag tvungen att räkna ut klockan och fundera ut vilken dag de var osv. Sen var man jätte seg på att fatta vad han pratade om. Känns som att man halvsov/ panikvaknade någon konstig mix där. Somnade om sen igen iaf och vaknade 23 ungefär och fick mig ett ryck och började små städa. Kan ju säga att jag längtar tills jag köper mig ett hus. Jag kommer lätt städa mitt i natten för då kan jag dammsuga och väsnas hur mkt jag vill (nästan) *längtar*. Men iaf jag bäddade sängen och vek tvätt och slängde kläder i tvättkorgen, diskade gjorde jag med och fixade mat till djuren. Men dem verkar inte så hungriga idag. Men de kommer väll. Aja nu ska jag återgå till mitt sovande. Har precis lagt över lite nya Big bang avsnitt på min lilla dator så jag kan somna till det. Snart kan jag alla avsnitt utantill, borde egentligen kunna dem nu eftersom jag har de på i bakgrunden när jag sitter vid datorn istället för musik. Så när jag tröttnar på att surfa eller chatta osv. så kollar jag lite på Big bang istället. JA!! Nu har jag skrivit av mig lite.

 

Hoppas ni orkar läsa allt.

Här är min kusins blogg om ni är intresserade av att läsa hennes

--> Glappkäften <--

God natt!! Peace!!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: