Anna

2010-11-14
15:35:49

Lillie "Mamma Råtta"

Idag så avlev min Lillie " Mamma Råtta"

 

Hon orkade inte mer. I början av veckan så hade jag bestämt mig att jag ger henne en vecka till eftersom jag hade medicin i 4 dagar till till henne. Sen ville jag se om de blev något bättre utan medicinen. I tisdags tror jag att de var så vart hon pigg och skuttade lite på golvet osv. Men sen onsdag och torsdag blev hon bara värre. Igår kväll så gav hon smått upp, hon började rossla satan och de ända hon gjorde var att andas ville inte änns äta och hon om något älskar mat. Dock har jag fått mata henne med spruta den senaste veckan, dock åt hon från tesked i tisdags. Men i morse så gjorde hon sina döds ryck 2 ggr men 3 ggn så gav hon upp. Hon har de antagligen bättre nu, nu slipper hon lida.

 

Tycker dock om man får vara elakt att de var fel råtta som avled, hon var verkligen den bästa. Men sen jag fick hem henne så nös hon och sen började honom rossla lite. Hon fick medicin sen fick hon rossel igen och löss och sen vet jag inte om de var stroke, eller sneskalle eller öroninflamation hon fick, hon blev bättre sen föll de igen. Veterinären ville inte ge mig mer baytril så jag gick till en annan veterinär och fick annan medicin men jag tror skarpt på att hon skulle behövt baytril en sista gång. Sen vet jag inte om möglet i min förra lght påverkade henne så hon blev sämre. För även jag hade problem med möglet. Men jag tog hand om henne iaf så mkt jag kunde. Men ibland är de bara dax för vissa. Hon hade de iaf bra hos mig och man såg verkligen på henne hur hon älskade att umgås med mig och dom andra råttorna. Min kära lilla Mamma.

 

Vila ifrid Mammsen

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: