Anna

2010-08-14
20:06:36

Tant Sally
I måndags åkte jag iväg till smålandstenar för att hämta min 6:e råtta, Tant Sally. Jag hade smsat hon som ägde Sally och frågat om hon finns kvar. Så svarade hon att de var mång aintresserade och att jag skulle skriva en liten presentation om mig och varför sally skulle komma till mig. Fuck tänkte jag för jag kan inte skriva bra presentationer, men jag testade ändå. En morgon ringde hon mig och sa att Sally kunde komma till mig. Så ja, jag åkte iväg i måndags och hämtade henne. Jag trodde inte jag skulle få henne det var ju därför jag hämtade Millie och Amy. Men dom behövde seriöst nytt hem, nu mår dom jätte bra lite bittska men de håller på att gå bort. Och dom har INTE bråkat med någon alls sen dom kom hit.

Sallys kompisar försvann hastigt och Sally blev kvar ensam och blev deprimerad. Hon började äta dåligt och hade ingen kompis att värma sig med när hon sov. Idag väger Tant Sally 290g (sjuuuukt lite) hon ska väll väga rung 500g. Och hon är förskyld, de är nog för att buren stod på ett dragit ställe, men nu hemma hos mig så står den på ett bra ställe och jag jag har pimpat den lite så de inte drar in utifall att.

Märker att hon trivs med sina nya polare. Jag har hört henne knastra och sett henne ploppa med ögonen, de är då dom visar att dom trivs. Men de är lite svårt att få henne att äta, vissa dagar hugger hon efter maten, andra dagar vägrar hon. Så nu har jag fått tips att köpa low calorie diet drink till henne, för där finns ju alla vitaminer man behöver. Så att hon inte svälter ihjäl sig. Dock vill hon inte dricka ut skålen, hon vill dricka från mitt finger och IBLAND går hon med att dricka ur en spruta. Men idag fick hon i sig en skiva banan, halvt kex och halv ägg gula plus denna diet drink. Så jag är helt nöjd. Ska försöka få henne att äta snart igen. Så får vi hoppas att hon får mer kraft och att hon slutar andas så tungt. Men jag tror de försvinner när hon lägger på sig lite och frå mer kraft. Min lilla Tant Sally

Tant Sally är 2år o 3mån och är den äldsta råttan jag har. Det är därför hon kallas för Sally, hon är till och med äldre än Mamma råtta (lilly)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: